Wysany: Nie 05 Lip, 2009 Ku pokrzepieniu serc czyli pomocna książka i film w chorobie
Na pewno każdy z nas trafił kiedyś na książkę, artykuł lub film, który zmienił jego myślenie, pomógł zrozumieć swoją niełatwą sytuację, uświadomił, że zawsze jest jakieś wyjście, podniósł na duchu lub w zwyczajny sposób wyjaśnił zawiłości ludzkiego organizmu, anatomii, ludzkiej psychiki. Jeśli chcielibyście podzielić się swoją wiedzą na ten temat, przytoczyć tytuły ważnych i ciekawych tytułów - to miejsce, które jest do tego stworzone
Na start chciałam polecić Wam książkę Elżbiety Cybulskiej- "Tajemnice niekonwencjonalnej medycyny". Miałam przyjemność czytać ją przed i po swojej pierwszej operacji biodra. Pomogła mi nauczyć się relaksować, wyciszać, pokonywać strach i co najważniejsze prostymi i niefarmakologicznymi sposobami łagodzić ból. Napisana jest prostym, zrozumiałym językiem. W banalny sposób wyjaśnia to co niby już wiemy o swoim ciele, to co jest nam gdzieś zasłyszane i znane, ale do tej pory nie mieliśmy okazji, aby proste rady i wskazówki wypróbować w praktyce. Książka niewątpliwie bardzo mi pomogła. Dowiedziałam się z niej jak wiele mogę zrobić sama dla siebie!
Dla zainteresowanych tytułem - książkę kupiłam okazyjnie na Allegro za całe 3 zł Można znaleźć ją też w internetowych księgarniach w cenie ok. 17-22 zł egzemplarz.
Polecam
Część z tych książek poznałam jeszcze przed operacją. Pomagały mi w różnych sytuacjach, także w trakcie rehabilitacji. Można znaleźć w nich sporo na temat emocji, duchowości, trudnych wydarzeń, myślowych nawyków, które utrudniają życie w mniejszym lub większym stopniu,a które może warto zrozumieć i zmienić. Może komuś jeszcze będą przydatne.
Clarissa Pinkola Estes, "Biegnąca z wilkami" (moja ulubiona; znam od kilku lat, ale często wracam, bo zawsze dodaje mi sił i za każdym razem znajduję tam coś nowego)
Robert Bly, "Żelazny Jan" (coś podobnego do "Biegnącej...", tylko że o mężczyznach, ich uczuciach - bardzo dla facetów)
Marion Woodman, "Ciężarna dziewica"
Anthony de Mello, "Przebudzenie"
Ken Wilber, "Śmiertelni Nieśmiertelni"
Anthony de Mello, "Śpiew ptaka"
Joanna Chełmicka, "Wprowadzenie do EFT" (EFT - Technika Emocjonalnej Wolności) - o zmianach przekonań, które nas blokują
James Allen, "Tak jak człowiek myśli"
Louis L. Hay, "Możesz uzdrowić swoje życie"
Collin Tipping, "Radykalne wybaczanie"
Chasaj Alijew, "Klucz do siebie"
Shakti Gawain, "Twórcza wizualizacja"
Joseph Murphy, "Potęga podświadomości"
Alexander Lowen, "Duchowość ciała"
Arni Mindel, "O tym, co ciało chce nam powiedzieć przez ból"
Alice Miller, "Bunt Ciała" - Przyczyny różnych symptomów + przykłady pracy z symptomem
Martin Siems, "Ciało zna odpowiedź"
Ostatnio zmieniony przez Nika Pi 18 Wrz, 2009, w caoci zmieniany 1 raz
Będąc w szpitalu namiętnie oglądałam Ostry dyżur - zboczenie zawodowe....rozwijałam wraz z towarzyszami sali nr 6 śpiewy....na całą salę - było mega wesoło:) Znalazłam czas na rozwiązywanie sudoku oraz czytanie książki, której jeszcze nie dokończyłam: "Sceny z życia za ścianą" - Janusz L. Wiśniewski - polecam także inne książki tego autora:
Samotność w sieci
Los powtórzony
Zespoły napięć
Intymna teoria względności
Molekuły emocji
Czy mężczyźni są światu potrzebni
Bikini
Każdy w nich znajdzie coś dla siebie....
_________________ .... Żaden Anioł nie szybuje samotnie......
....Twoja dłoń w mojej dłoni....bezpiecznie:)
Może "Przebudzenia" z R. Williamsem i R. de Niro...? Polubiłam za wielką wiarę, nadzieję, determinację i postępowanie "pod prąd" i za miłość do ludzi pozornie skazanych już tylko na czekanie na śmierć.
(Film powstał na podstawie znacznie bogatszej książki Sacksa pod tym samym tytułem.)
Ostatnio zmieniony przez Nika Wto 28 Lip, 2009, w caoci zmieniany 1 raz
Z filmów - polecam "Choć goni nas czas" (oryg. tytuł: The Bucket List) z Jackiem Nicholsonem oraz Morganem Freemanem. Świetna obsadna, świetny scenariusz. Dwoje zupełnie obcych i innych ludzi spotyka się w najtrudniejszym dla siebie momencie życie i trawieni chorobą odkrywają najwspanialsze uroki życia, czerpią całymi garściami. Aby zdążyć.. bo żyje się tylko raz. Wspaniały. Śmieszny a zarazem poruszający film. Zobaczcie
Dzisiejszego wieczoru postanowiłam nadrobić zaległości w filmach Bez większego entuzjazmu włączyłam sobie film "Opór" z 2008r na DVD Nawet, nie wiem co napisać, gdyż dawno mnie tak mnie wzruszył film i to niejednokrotnie.
Akcja filmu toczy się w 1941r – Żydzi w Europie Wschodniej padają ofiarami masowych mordów. Trzem braciom Bielskim udaje się schronić wraz z grupką uciekinierów w gęstym lesie, który znają od dziecięcych lat. Na początku starają się po prostu przetrwać. Gdy jednak wieść o ich odwadze rozchodzi się, w lesie pojawia się coraz więcej mężczyzn, kobiet, dzieci i starców, dla których bracia są jedyną nadzieją na przetrwanie. Tewje (Daniel Craig) obejmuje przywództwo, ale jego decyzje często krytykuje Zus (Liev Schreiber), który obawia się ceny, jaką przyjdzie im zapłacić za idealizm starszego brata. Najmłodszy z braci – Asael (Jamie Bell) stara się pogodzić skłócone rodzeństwo. Aby przygotować się na nadejście srogiej zimy, uciekinierzy budują osadę. Poczucie wspólnoty pozwoli im zachować wiarę w człowieczeństwo w najgorszych latach wojny.
POLECAM!!!
Ostatnio zmieniony przez Jowi Sro 05 Sie, 2009, w caoci zmieniany 1 raz
Status: Endo x 2
Doczya: 03 Gru 2009 Posty: 2626 Skd: z Polski
Wysany: Pon 28 Gru, 2009
w szpitalu zazwyczaj ciężko o skupienie sami wiecie z resztą
ja uwielbiam wszelkiego rodzaju kryminały
polecam klasykę, czyli wszystko Agathy Christie 78 tytułów do wyboru
a także książki Jeffery'a Deaver tu już jest dużo psychologii
świetne książki mają również Alex Kava oraz Erica Spindler
w prawie każdym przypadku są to grubaśne książki, lecz tak wciągające, że jedna starcza na dzień (albo i krócej)
czytasz i przenosisz się w inny świat, zapominasz o ziemskich sprawach
dla Pań mam kila babskich, bardzo śmiesznych i troszkę pouczających pozycji
Sophie Kinsella
-Wyznania zakupoholiczki
-Zakupy moja miłość
-Nie powiesz nikomu?
-Pani mecenas ucieka
-Pamiętasz mnie?
Melissa Nathan
-Kelnerka
-Niania w Londynie
-Nauczycielka
-Przekonać Annie
z filmów uwielbiam komedie nie tylko romantyczne
mogę polecić wszystkie z Eddie'm Murphy oraz z Cubą Gooding Jr
Status: Endo x 1
Wiek: 64 Doczya: 14 Wrz 2009 Posty: 69 Skd: z okolicy stolicy
Wysany: Wto 29 Gru, 2009
Miłośnikom kryminałów polecam:
Stieg Larsson - trylogia Millennium (Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet, Dziewczyna, która igrała z ogniem, Zamek z piasku, któy runął)
Yrsa Sigurdardóttir - Trzeci znak, Weź moją duszę, W proch się obrócisz
wszystkie są zacnej "grubości" i wystarczą na dłużej
Z wiedzy praktycznej:
Andrzej Pozowski : Mam sztuczny staw biodrowy
A jak ktoś ma ochotę i lubi robótki ręczne to radzę zabrać szydełko lub druty. (panowie też mogą spróbować; wystarczy popatrzeć na prace Kaffe Fassetta)
Ku rozweseleniu film "Diabeł ubiera się u Prady" - jest tam wiele zabawnych gagów i "smaczków"