Witajcie drodzy forumowicze! Nazywam się Krzysztof i mam za sobą 47 lat życia. Chciałem podzielić się a wami moją historią bo może przeczyta ją ktoś, komu będzie ona przydatna do oceny swojego stanu zdrowia a może skłoni do badań profilaktycznych. Do 40-tego roku życia byłem okazem zdrowia. Do lekarza chodziłam rzadko, głównie po to aby wykombinować wolne gdy w pracy nie dało się już wytrzymać. Badań żadnych nie robiłem, bo i po co, skoro organizm pracował jak świetnie naoliwiony mechanizm. Utwierdzała mnie w tym kondycja, bo od lat pracuję jako spawacz ciężkich konstrukcji stalowych głównie platformy wydobywcze, mosty itp. i kilkukrotne wchodzenie w ciągu dnia na wysokość 60, 80 metrów po schodach nie było dla mnie wyzwaniem. Niestety do czasu. A zaczęło się krótko po ukończeniu 40-stki. Bez żadnej znanej mi przyczyny pojawił się ból tępy, nieznośny tuż nad lewym kolanem od wewnątrz i łydki, który nasilał się wraz z chodzeniem a mijał w spoczynku. To skłoniło mnie do wizyty u lekarza. Diagnoza- zator tętnicy udowej. Bez zbędnych ceregieli i po niedługim oczekiwaniu zainstalowali mi bypass tejże tętnicy. Po półrocznym zwolnieniu powróciłem do pracy. Ale nie na długo. Po jakichś 3-ech miesiącach ciężkiej pracy w morderczym upale pojawił się ból w stopie tak mocny, że odbierał rozum. I bez względu na to czy w obciążeniu czy w spoczynku. Znowu lekarz i diagnoza- krytyczne niedokrwienie stopy z powodu wykrzepienia pomostu udowo-podkolanowego. Tym razem zwolnienie krótsze, bo miesięczne i powrót do pracy. Szwy wyciągałem sobie sam, gdyż nie chciałem przedłużać chorobowego żeby mnie z pracy nie wylali. W międzyczasie mój lekarz zachodził w głowę co mogło być przyczyną podwójnego zatoru w tak młodym wieku. Po konsultacji z hematologiem poprzedzonej badaniami krwi dowiedziałem się, że cierpię na trombofilię. Dostałem leki przeciwkrzepliwe ( Warfin, Polocard, Areplex ) i do roboty. Ale mój wnikliwy lekarz, tchnięty złym przeczuciem skierował mnie na badania krwi w kierunku m